środa, 19 czerwca 2013

Where are you from? Poland?

Jak bumerang wraca pytanie "Where are you from?" Jednak po standardowej odpowiedzi "from Poland" pojawia się nowe, zaskakujące i muszę przyznać bardzo przyjemne

What part of Poland are you from?


Gdy człowiek słyszy, że rozmówca nie dość, że jest zainteresowany naszą narodowością, to jeszcze wie gdzie jest Polska i zna stolicę i główne miasta, to robi się lżej na duszy. Co więcej, gdy ktoś pyta, czy przypadkiem nie mieszkam niedaleko Gdańska, to już w ogóle fruwam. Dorośli wiedzą co to jest Solidarność, Lech Wałęsa czy papież Jan Paweł II. Chwalą nasz kraj i podziwiają. Czemu my w Polsce tak nie umiemy?

Jestem naprawdę pozytywnie zaskoczona w tym roku. Ludzie na MSTA są bardzo przyjaźnie nastawieni, zaciekawieni naszym życiem i planami. Pytają o Polskę, ale nie jak ostatnio, "gdzie jest Polska", ale "czy lubisz tam mieszkać" i "Kraków jest piękny" ;-)) Oczywiście, nasi amerykańscy ratownicy zachowują się jak zwykle, czyli na porządku dziennym są pytania typu "czy macie w Polsce samochody". O Internecie to już nie wspomnę. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że dzieciaki mają po 15 lat, więc można im te głupoty wybaczyć, a przynajmniej mocno się staramy. Nie zawsze wychodzi i czasami odpowiadam, że nie mamy 'tego czegoś' ale ludzi zadających głupie pytania też nie, zawsze to działa.

Jest jeszcze jedno pytanie, które bardzo mnie śmieszy/cieszy. Pierwszego dnia pracy jeden z ratowników zapytał mnie jak długo jestem w Stanach. Gdy odpowiedziałam, że tak właściwie to tego samego dnia rano przyjechałam, to jeszcze raz zapytał, jak długo mieszkam w Stanach, a nie w tej okolicy. Gdy znów odpowiedziałam, że dopiero przyjechałam, nie chciał uwierzyć;-)) 
W tym momencie mówimy na tyle płynnie po angielsku, że niektórzy nie domyślają się nawet, że jesteśmy tu tylko na wakacje. W sumie to bardzo miłe uczucie;-)) Jak osiągnąć taki poziom angielskiego? Oglądać amerykańskie seriale oczywiście, polecam wszystkim:D

7 komentarzy:

  1. Świetnie, ja też biegle mówię po angielsku ale niestety brakuje mi odpowiedniego akcentu i wypowiadania niektórych sylab a tego nie sposób się nauczyć z kursów czy książek. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam oglądanie seriali bez napisów. Wtedy człowiek musi się postarać i słuchać dokładnie jak mówią;-))

      Usuń
  2. hehe, no to nie zła już z ciebie Amerykanka ;) A wracacie w polski w ogóle ;)

    Pozdrowienia z Poznania Ps. napiszcie jak bedzieci mieli czas wejść na skypa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Phhh, chyba nie myślisz, że tu zostanę?:P Nie mogę zostawić Polski, Gdańska i Poznania <3

      P.S. Napisaliśmy do Ciebie maila, ale chyba nie odebrałeś!!

      Usuń
    2. Nic nie dostałem, może macie zły adres. poprawny to Piotrek[nazwisko]at gmail.com

      Usuń
    3. Hym to ciekawe, bo właśnie na ten adres wysłaliśmy:-( no nic, najwyżej będę do Ciebie pisac na fejsie:-)))

      Usuń
    4. No teraz dopiero znalazłem waszego maila, który przez googla został oznaczony jako spam - być może poczta na Onecie nie jest tam respektowana

      Usuń